Kingsman: The Secret Service – recensie

Kingsman: The Secret Service was een van de grootste verrassingen van 2014 en is nu te koop op DVD en Blu-ray!

Kingsman: The Secret Service

In Kingsman: The Secret Service wordt een groepje jongeren opgeleid om de nieuwste Kingsman te worden. Waarin de meeste gerekruteerde hoogaanstaande, Britse jongeren zijn met een keurige opleiding en opvoeding is Eggsy (Taron Egerton) een straatschoffie met groot potentieel, al zien zijn medekandidaten dat niet in. In de race om de nieuwste Kingsman-spion te worden is niks ongeoorloofd, maar op het verklappen van het Kingsman geheim staat een grootse penalty.

Kingsman bevat alle ingrediënten tot het maken van een succesvolle film, maar dat de film zo’n succes zou worden had niemand kunnen voorspellen. De grove actie, humor en bloederige scènes doen denken aan Kick-Ass en dat is zo raar niet, want Kingsman is gebaseerd op de comics van Mark Millar en is geregisseerd door Matthew Vaughn. Beide heren waren destijds ook verantwoordelijk voor het succes van Kick-Ass en bewijzen met Kingsman wederom een goed team te zijn.

Kingsman The secret Service

Voor een film gebaseerd op een comic waar geen grote fanclub bij behoort neemt het grote risico’s, zo wordt de hoofdrol vertolkt door de onbekende Taron Egerton. Al wordt hij natuurlijk wel begeleid door een grote groep namen zoals Colin Firth, Michael Cain en Samuel L. Jackson, het is toch wel de hoofdrolspeler die een film kan maken of kraken, maar de hoofdrolspeler zorgt in de meeste gevallen ook voor de kijkers. Ook duurt de film een ruimte twee uur waarin Eggsy ontpopt van een Katniss Everdeen tot een ware 007, een gewaagde maar belonende keus.

Het verrassingseffect is een van de vooraanstaande redenen waarom Kingsman het zo goed doet. Je verwacht niet dat Colin Firth, of all people, een bad-ass spion is die makkelijk een paar kerels uitschakelt, je verwacht niet dat een paar stijve harken beter zijn in strategisch vechten dan de gemiddelde Bond spion, maar je verwacht vooral niet dat een actiefilm zichzelf en het desbetreffende genre zo erg in de maling kan nemen en daardoor een van de grappigste actiefilms in een lange tijd wordt. Mocht je, net als ik, geen fan zijn van actiefilms en daarom Kingsman nog geen kans hebben gegeven.. Just do it. Kingsman: The Secret Service is een film die in veel genres thuishoort en zodoende van elk genre het beste mee heeft gepikt.

Kingsman The Secret Service

Kingsman: The Secret Service is nu te koop op DVD en Blu-ray!