Recensie: That Awkward Moment

That Awkward Moment is al een tijdje in de bioscoop en wellicht heb je de film al gezien. Het verhaal gaat over drie vrienden die besluiten single te blijven nadat de vrouw van een van de vrienden een scheiding wil. Zou dat goed gaan?

Waar gaat de film over?

Jason (Zac Efron) ontmoet een meisje wat anders is dan de andere meisjes waarmee hij slaapt en zij vangt natuurlijk vanaf het eerste moment zijn oog. Normaal slaapt Jason met meisjes en gaat nooit een relatie aan – waarvan de meiden waarmee Jason slaapt niet van gediend zijn en hij komt vaak in relaties terecht waarvan hij niet eens wist dat hij die had!

Daniel (Milles Teller) heeft een wing-woman die ervoor zorgt dat Daniel meestal met een meisje of telefoon nummer de club verlaat. Natuurlijk zoals in de meeste romantische comedies blijf het nooit bij een vriendschap en de twee beginnen uiteindelijk een relatie, waarvan zijn vrienden niets af weten. Natuurlijk wel een beetje voorspelbaar, maar alsnog heeft de relatie een hoog zwijmel gehalte zoals met alle relaties in de film.

Mikey’s (Michael B. Jordan) relatie loopt op de klippen doordat Mikey’s vrouw het gehad heeft met feit dat ze al een half jaar geen sex hebben gehad en dat Mikey steeds minder aandacht aan haar geeft. Hierdoor is zij vreemd gegaan met haar advocaat en vraagt een scheiding aan. Hiermee begint de film en komt uiteindelijk het verhaal van de film tot gang. De drie vrienden beloven elkaar om single te blijven, maar of dat lukt?

Conclusie

Met het comedische aspect van de film zit het wel goed. Zac Efron, Miles Teller en Michael B. Jordan laten je lachen, gieren en brullen. Vooral als Zac en Miles op de WC liggen te “planken”, vanwege een awkward boner. Behalve de poep, seks en naakt grappen zijn er ook veel andere grappen, sommige wat minder dan andere maar over het algemeen vallen de grappen goed.

Overal is de film natuurlijk wel voorspelbaar, maar anders zou het geen romantische comedy zijn. Hier en daar valt het wat tegen en zakt de film iets in – vooral als er lange, serieuze gesprekken worden gehouden die wel achterwegen konden blijven of ingekort mochten worden.  Gelukkig zijn daar niet te veel scenes van en houd het de film niet tegen, vandaar 3 sterren voor That Awkward Moment. Nu nog steeds in de bioscoop!
Het is zeker een aanrader als je van een lekkere mindless romcom houd. En heb je nog meer overtuigingen nodig? Een vaak half naakte Zac Efron zou je misschien over de streep kunnen trekken. No pun intended.