The Interview – recensie

The Interview is een film om snel weer te vergeten.

The Interview

In The Interview krijgt de hyperactieve talkshowhost Dave Skylark (James Franco) een kans op een exclusief interview met niemand minder dan Kim Jong-un (Randall Park). Terwijl zijn producer Aaron Rapaport (Seth Rogen) het als een kans ziet om weer trots te kunnen zijn op zijn werk heeft de CIA andere gedachtes over het interview, ze willen namelijk dat de twee heren de Noord-Koreaanse leider ombrengen. Nadat alles tot in de puntjes is uitgewerkt dreigt het geheel in de soep te lopen als Dave een band begint te vormen met Kim Jong-un.

Na alle heisa om The Interview is de film eindelijk op DVD te verkrijgen, maar wat was leuker om te zien? Alle drama om de film heen of toch de film zelf? Van Seth Rogen en James Franco zijn we redelijk wat gewend, maar The Interview slaat toch alles en dat zegt wat gezien hun carrières (en mijn liefde voor deze twee mannen). Het duo staat er om bekend dat ze de grens graag opzoeken om vervolgens een stapje verder te gaan en daar worden ze vaak voor geprezen, maar in The Interview wordt het opzoeken van de grens de ondergang van de film zelf.

Nadat de mannen daadwerkelijk naar Noord-Korea gaan daalt het niveau van de film nog lager dan de verwachtingen – laten we eerlijk zijn, die waren al niet te hoog – terwijl het nog zo goed begon. Waarin de film aan het begin nog redelijk wat goede grappen en een prima verhaallijn bevatte, lijkt het net alsof ze halverwege geen goed grap meer konden verzinnen. Alsof het niet erger kon zijn de grappen over Kim Jong-un, het middelpunt van deze roast, ver beneden de verwachtingen van Franco en Rogen. Als je dan van plan bent om een van de meest gewaagde komedies te maken, zorg er dan in ieder geval voor dat je flink uithaalt om het alle moeite waard te maken. Gelukkig laat Franco zich van zijn meest irritante kant zien als Skylark en wordt de film toch nog een beetje het kijken waard.

The Interview is nu te koop op DVD en Blu-ray!

2 thoughts on “The Interview – recensie”

1. Helemaal mee eens. Het beste gedeelte vond ik ook voordat ze richting Korea gingen. Daarna zakte het nivo dramatisch. Maar gezien alle commotie is het dan toch wel een film die je gezien moet hebben.